Thursday, December 4, 2008

unexpected!

29th November 2008, aku pagi2 awal bangun ke skulah kn minjam plug for the projector... den kna mnjami ku uleh principal.. lapas a2 aku ke rumah nana, minjam heels pkai modelling... lapas a2 ngaga Wazien den ke rumah ngmbil laptop... den ke Rizqun mliat preparation , seat arrangement, stage n macam2 lagi lahh... kmi smpai rizqun a2 exactly at 10am..

den urg band pun practise lagu2 durang.... tym durang practicing a2, aku jalan ma wazien bgunting rambut... actually my appointmnt pkul 5pm p mcm nda smpat... so aku awalkn begunting... rashid mndgni kmi ke mol... lapas kmi bgunting a2, kmi naik lagi ke tingkat 4 rizqun hotel mliat apa yg udh durg buat... den pkul 1pm, aku kna tlipun uleh Mary, senior of event executive... our conversation:

ring~ring~ring~

Aku: hello...

Mary: hello.. is this mr hj ahmad faiz


Aku: yup, i m speaking...


Mary: just wanna ask wether u already have the permit from the police regarding ur live band n modelling thingy?


Aku: huh? mna payah nya cik idris... he told me nda payah coz we are not selling ticket...


Mary: aih? misti tu, or else kmu buleh kna ambush.. n kna suruh hentikan the dinner...


Aku: yawah? tapi aher jua udh nie... mcm mna kn dapatkn the permit?


Mary: you go to the police station n bagi surat sana... misti ada surat tu n tulis yg u memohon the permission...


Aku: owh.... misti cmatukh? mun kmi nda mau tulis? psl cik idris didnt ask me to ask for the permission...


Mary: just pray lhh mudahan nda kna red... tpi mun nada permission a2, u all can be ambushed tu ah... mudahan saja nda... but i suggest u to inform saja... if u think its late already to apply..


Aku: bh mudahan saja approve ahh... kacau jua banar cik idris kmu ani... tq ahh


Mary: ok.. ur welcum..


Aku: bye


Mary: bye..


lapas becakp dlm tlipun a2, hatiku trus kabak2... jam menunjukkn pkul 1.15pm... Wazien menyuruh bapaku mmbuat surat sementara kmi ke Balai Pulis Berakas betanya pasl anie... den Rashid drove us there n betanya psl the permit.. den the police said that we shud go to their HQ in Bandar coz our function took plce in Gadong...

den kmi balik lu... makan apa... b4 makan a2, aku bguni bapaku yg tdo, minta tulung buatkn surat memohon kebenaran for live band n modelling... den bapaku pun menulung mmbuatkn surat a2... lapas a2, Wazien mndi, aku smbhyg den giliran ku mndi... n kmi bepakaian n ngngkat2 hadiah masuk kedalam krita... lapas a2 kmi trus pergi ke ibu pejabat pulis d bandar...

jam menunjukkn pkul 4 tepat ketika kmi smpai d destinasi... kmi parking d dpan masjid omar ali... aku saja turun ke balai pulis... belusir jua ku tu... laju lagi tuu... den kna bawa naik ke atas denn boss durang nada... den aku minta tulung carikan... den ia carikn n aku kna bawa ke kantin durang.. wahh istimewa ahh kantin durang a2... ada tmpat VIP... be aircond lagi tuu... den aku masuk arh VIP a2 n mengunjuk suratku a2 arh bini2 a2... dlm bilik a2 ada 3 urg saja... seorang bini2 n 2 lagi lelaki...

lelaki: ah.. kenapa?

Aku: memohon kebenaran live band n modelling session untuk malam anie...


lelaki: malam ani? nda dapat tu eh... peraturan 2 minggu sebelum acara diadakan..


Aku: bnar pulng tapi baru kna britau uleh event exucutive rizqun nda payahh...


lelaki: sapa tu event executive ah?


Aku: encik idris...


lelaki: bh ia lhh yang patut dsalahkn...


Aku: banar pulng... tpi masalahnya lagi, ia belayar ke KK...


bini2 a2 masih lagi membaca surat ku a2... den ia suruh aku duduk2...


bini2: nda kmi dapat nie eh.... aher jua udh nie (d umbannya lagi kratas ku a2, kumuh tia *skadar*)


Aku: saya tau pulng aher.. masalahnya kmi baru kna beritahu hari ani pkul 2.. (antam saja tia jam ahh... trg2 jua pkul 1 ku kna tlipun)


lelaki: batalkn saja... o postpone 2 minggu lagi...


Aku: ermm... payah tu ah.. pasal pihak MOE n pengetua kmi udh tau n pengetua kmi sndiri yg dtg nie...


lelaki: kmi patutnya dlm 2 minggu anie mncheck lokasi a2... smua kmi check bh ni mun nda kmu yg kmi hentikan dari majlis a2...


bini2: mna aturcara majlis n ahli jawatan kuasa? kmi mau ada chop dri skulah...


Aku: aturcara n list ahli jawatankuasa ada d hotel sudah... chop a2 payah tu kn dapatkn.. ani pkul 4.10 sudah...


bini: awu ahh... bh kmi minta list nama ahli jawatankuasa n aturcara majlis...


Aku: pkul brapa kita mau saya mmbagi?


bini2: kmi bgi tempoh smpai pkul 5


Aku: pkul 5? pkul 6 dpt kh? aher jua udh ni.. (aku a2 mikirkn psl urg balik kraja.. tapik jua tu)


bini2: ehh... nada kmi kn nunggu kau d kantin ani smpai pkul 6... agatah jalan awal anie... lakas2 p jgn driving laju2... kmi mnunggu nie ahh


aku pun keluar dri kanten mnuju ke kritaku smbil belari dgn pntasnya hanya kerana untuk mengejar masa yang sgt singkat... kmudiann dlm krita aku suruh wazien menaip ahli jawatan kuasa majlis mkn malam a2... den smpai kmi d hotel kmi print brg a2 n mnurunkn hadiah2.... gagas ku a2 trus kmi jalan laggi... bayar lagi tu mmprint ahh... sekaping $1.50... baik jua 2 kaping... den aku jalan lagi ke balaii...
kmi smpai d bali a2 pkul 5.10pm... aher ckit... baik jua durang maseh ada...

b4 ku jumpa durang aku ngisi borang n mmbayar $2 for the permohonan... den aku kna bawa lagi uleh pulis ke kntinn... sekali lagi aku kna suruh duduk... n aku mngunjuk kratas2 yg ia minta a2... den ia mmbaca smua...

den ia tanda tgnn... lapas ia tnda tgn ia pun berkata "sebenarnya, mun kmi kn nda mau melayan, nada kmi kn melayan nie, tekana kesianth ku setujui anie"... den ku ckp tq... hatiku pun happyy... mlumpat ku a2... den direct kmi ke rizqun... dlm krita a2 mnyumpah2 cik idris yg mnyusahkn hidupku.... p bedoa spaya lncar acara n selamat smpai ke hotel...






No comments: