Wednesday, September 30, 2009

hari raya 2009

salam aidilfitri buat semua pembaca...
minggu lepas meruapakan berakhirnya bulan ramadhan... kemudian datang hari kemenangan bagi org yg berpuasa iaitu hari raya... last week tu ah... 1st n 2nd raya aku d ttg.. 1st raya kmi ke ttg aher plg.. tidak seperti biasa.. psl smua urg ngntok.. kmi btulak dari rumah pkul 12 x... den smpai ttg.. but b4 a2, aku beraya arh c farhan d jerudong... den kmi duduk2 arh rumah nini d pancur... lapas a2 beraya trus kmi kerumah2 uncle n neneks... mlamnya kmi balik ke brunei... ada yg tinggal, adiku n abgku... kmi yg lain tdur d bndar... mmbgi mkn kucing lagi...

so bgn pagi 2nd raya... nda smpat breakfast n trus mndi.. lapas mndi bepakaian trus jalan ke ttg lagi... ke kubur.. 8.30ish dah... jnji pkul 9 kn mmbaca d kubur... so pksatah belaju... baik jua smpai cun masa kmi a2... lapas a2, pkul 10 lalu, kn trus beraya.. tpi abrnya abgku n adiku yg tdur d pncur, ikut krita my aunty... so balik th dulu ke pncur.. sekali apanah?? udh kmi smpai a2, surang2 ckp berehat sekajap... alamatth kn tdur tu... bnr eyhh... tdur smua urg ahh... aku ani mmbguni durang pkul 12.. nya durang karang saja... den pkul 2 lgi ku bguni, maseh jua durang ani tdur.. den aku tlimpng d sofa... ngangah ku pnggil aku ke bilik my aunty surng lagi, trusth ku tlimpang n tertidur smpai pkul 4... den aku bgun marah2 psl alum beraya n surang pun alum beusai... sasak jua ku tu... raya tdur panya... psl mlm aku kn beraya d bndar.. skali nyangku arh durang bek lakas2.. ada urg dtg krg... nda batah a2, ada tia jiran niniku dtg... kira aunty kmi lh tu.. sejam nii dlm hatiku... psl beraya ani nda pernah sekajap.. den bnar ehh.... ank my aunty kiyut berabis... jam sudah mnunjukkn 5.15pm.. dan trusth kmi jalan ke sebuah rumah saja... lapas a2 balik ke bndar...

b4 smpai rumah, kmi singgah kajap d giant.. mmbli barang2 pki kmi open hse on 3rd raya... balik a2 pkul 7.40pm n aku aga kawanku d anggrek desa mndgni aku beraya kerumah kawanku c nadia, merule n nafees.. 3 buah rumah saja mlm a2... den baliknya pkul 12.30... nda tdur x ah... mndgni durang mengusai pki raya.. sgala makanan apa... den mnjelang pagi.. aku bgn n mndi dan berkemas... ramai lh sanak saudara dan rakan2 seperjuangan yg dtg... terima kasih krna telah sudi dtg... mlm a2, c siddiq tdur rumah... psl kmi plnning esuknya kn beraya ramai2...

4th raya kmi beraya ke rumah kawan2... aku braya kajap sama my family d jrudong den kerumah my sir n rumah faten athiqah... bru ku aga c siddiq lagi psl esuknya kmi kn beraya ramai2 lagi...

5th raya ani yg pling cali n mengalihkn... apanah? kmi bgun pkul 12 n smbhyg jumat... ada sultan smbhyg d sg hanching... n ujan tia lapas smbhyg jumat a2... so delay ckit flight kmi kn kerumah2 urg... so aku n siddiq start beraya pkul 2.30... kmi kerumh c majeedah jap d sg tilong... den tym kmi kn ngaga kawan kmi yg namanya rasyad, kmi text ia lu yg kmi otw kn ngaga ia... rupanya apanah? baruth ia bgun tu... padanth nda bereply... c hamiz n merule msg2 sudah yg durang ready... sekali sejam x ah kmi nunggu ia... bnyk crita kmi sama mamanya d rumahnya... hehehhee... cali lhh hari a2... udh a2 kn, kmi beraya ke rumah2 urg... den ada uncle bhrie melagau kerumahnya mliat bunga api.. so kmi dtg... pkul 11 lapas beraya dari rumah c basceed, kmi ngntar c hamiz psl mamanya meradang sudah.. so kmi antar ia n kn ke rumah c jiah.. tpi jiah punya family ngaleh dah.. besides aher dahh... so tukar plan kermah c hafizuddin helmi.. sana kmi crita2 sama ia n abgnya batah2... jam mnunjukkn pkul 11.30labih dan kmi misti bertolak dari rumah c hafiz ke empire.. kn mliat wayg sama durang ajez... so kmi ksana ramai2... aher plg udh... baik jua smpat... kmi liar wayang ugly truth... siuk critanya.. tym udh abiz ada urg panic... aku plg tu urg a2... hahaha.. psl apanah? tlipun ku ilang!! blackberry ku ilang bh!!!!!!! aku kluar masuk cinema mncari x ah... pkul 2 udh tu... den ku suruh hafiz tlipun mamanya, coz maybe tinggal drumahnya... so di call nya mamanya... alhamdulillah tinggal d sana.... tluan khusyuk becerita sma durang bh tuu... yatah tinggal... den kmi balik... aku suruh durang tdur d rumah ku psl esuknya kmi kn beraya lagi... so surang2 kmi kerumahnya... kmi antar hafiz lu... den kmi ke rumah merule... ia ngmbil barangannya... 15 kmi mnunggu d luar.. den kerumah c rasyad... ani kn smpai sejam kmi mnunggu... ia mmbuka pintu lagi bnyk pesenn... nda dpat buka... yatah aher kmi smpai kerumah... hehehe... udh jua benyamuk d luar... baek jua kmi nda mati kna gigit nyamuk tym mnunggu ia... den kmi smpai rumah... udh smpai rumah, yg calinya lagi kn, katilku kn kh queen size... sekali 4 urg yg tdur.. wahh smpit x ah... mcm sardin rasaku... hehehe... tpi siuk... skali becerita saja bh durang ani nda sdar esuk kn beraya awal n aku lagi driving... nah pkul 6 bru kn tdur...

pkul 9 kmi smua dah bgn.. awal kn kmi bgun a2... breakfast n cerita2... nda abiz jua ah crita kmi ani... skali kmi mndi... bowh as usual yg fashionably late ani si rasyad lerr... kmi smua siap dah... mnunggu ia lagi bh... ku ckp jln pkul 12... psl ramai kn d aga rumahnya ani.. skali pkul 1 x ahh kmi bjlan... yatah dlm kerita, ku liat urg blkng through my mirror, tutup mata ani bh... aku ani driving... unfair jua tu ah durang tdur lagi.. hehe.. tpi jgn khawatir, aku memang da most tym beraya... hehe... siuk lh kmi beraya2.. lapas a2 ku antar surang2 balik... pkul 12.30 ku smpai rumah... mlm a2 terasa sangat sunyi psl aku tdur surang... cali ah.. a2kn mlm2 crita2 n mcm2 lagi lh... ketawa tia apa... so yeah.. this year hari raya happening n da most.. walautah exam tapi rayya nda lupa jua... kawan2ku yg lain, nnti tni beraya ramai2 ah... hee... aku alum beraya pat kawan2 ku yg skulah smssa dulu... so nntilh... mnunggu kna lagau lu... eyh 2 buah udh... mndusta jua aku ah... c gdah n ajez ja... so yeah.. waiting the rest to panggil me...

No comments: